söndag 5 september 2010

Bakfyllevärk

För mycket snaps igår på kräftskivan vilket resulterat i att jag aldrig mer ska dricka snaps. ALDRIG MERA SNAPS sa jag. Inte på väldigt läge i alla fall. Man ska ju aldrig säga aldrig! 

Bjuder på en fin bild av mig själv idag. Kan nog va den fulaste som finns på mig, kan bara bli bättre från o med nu! Håll till godo och njut!

Fam. Johansson/Larsson (jodå, vi är gifta men vem vill heta Larsson när man redan har ett sånt fint efternamn?) kunde skådas i skogen idag plockandes ca 5 vanliga kantareller och 15 små trattkantareller. Den minimala skörden beror förmodligen på Malva som inte kunde vara tyst en sekund (annars kan det ju va ganska fridfullt i skogen) Pelle sa till Malva att va tyst för, som han sa, svamparna vågar ju inte titta fram ens! Hela tiden gick vi och hoppades och trodde att skogens guld fanns i faggorna för brännässlor växte lite varstans. Vi kände att det brändes. (Nu förstod ni vad jag menar va?? Eller måste jag förklara skämtet?!)

MYCKET trevlig dag förutom ulkandet i morse. Men som sagt....aldrig mera snaps!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar