torsdag 2 september 2010

Min huvudvärk....

Min värsta värk är den jag har i huvet....Det sitter nån där inne och ger mig dåligt samvete om jag äter onyttigt. Han har gnagt sig in i min hjärna och är hemskt svår att övertala. Han säger att socker är min värsta fiende. Han vägrar byta åsikt. Men jag är trotsig! Faktum är att jag känner mig VÄLDIGT trotsig just nu....

....så här kommer receptet på en kaka! Han i huvet säger nåt nu men jag ger honom en spark mellan benen så kanske han håller käften ett tag!

Kaka:
150g smör (riktigt smör!)
2 dl socker (herre gud!)
3 ägg (ägg är bra!)
3,5 dl vetemjöl
1 dl kakao
1 förp. kolafyllda chokladbitar typ center

Topping:
200g mörk choklad
2dl jordnötter

Så här gör du kakan:
Smält smör. Vispa ägg och socker lätt. Blanda i mjöl, kakao och smör.
Häll smeten i en smord form. Tryck ner kolagodiset i smeten. Grädda i mitten av ugnen 10-12 min.
Låt svalna.

Så här gör du toppingen:
Smält chokladen och blanda i nötterna. Bred ut på kakan och ställ kallt!

Ät nu så mycket du bara orkar  för i morgon har du banne mig socker-förbud!

1 kommentar:

  1. Ja det såg ju inte äckligt ut. Varför gör du så här???

    SvaraRadera