tisdag 7 september 2010

Jag gjorde det...



...och det var med dom här snygga på fötterna som det hände! Landsjön runt, ca 13 km. Förbi får (bä!), förbi doft av nyslaget hö, majsfält, kossor ,(mu!) förbi "Kaffe och kackel" och förbi tusentals äppelträd (30 000 närmare bestämt!) ALDRIG kommer jag sluta uppskatta denna underbara plats på jorden.

 Mitt sista delmål för denna sommar är avklarat och nu sitter jag här stolt som en tupp.  Det är sant som det är sagt: Man klarar mer än vad man tror. 

Ett särskilt tack vill jag rikta till flugan som flög rakt ner i min hals när jag hade lite mindre än hälften av sträckan kvar. Protein! Mums! Utan dig hade jag inte tagit mig i mål! Tusen tack för att du flög direkt ner i halsen så jag slapp tugga på dig! Jag tänker inte tacka Fasanen som höll på att skrämma livet ur mig vid ca 8 km. Skit på dig! 

Troligtvis är jag den första som sprungit så här långt och det är ingen överdrift att påstå att jag är bäst! Vicky- the runner 

2 kommentarer:

  1. klart du är bäst! Jag springer max 180 meter, och då är det om jag tror att jag kan hinna med spårvagnen... :)
    Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. 180 m. är oxå en bra prestation om man springer som en galning för att hinna med något!! Fast det kanske inte ger någon bra kondition direkt! Men det chockar kroppen på ett bra sätt! ;)

    SvaraRadera